BLOG


PR kampanyası örnekleri

İnsanlık tarihinin başlangıcından itibaren -özellikle 'takas' yöntemiyle birlikte insanların ticarete adım atmaya başlamasından bu yana- ürün ve hizmetlerin niteliği kadar tanıtımı ve pazarlaması da önem taşıdı. Güven unsurunun en temel referans olduğu bu düzlemde insanlar kendilerini güvende hissettiği kişilerin, markaların ve kurumların yanında olmayı tercih ederken bu güveni günümüzde başarılı PR stratejileri ve kurumsal iletişim araçları sağlamaya başladı. Şirketler, tanınmış kişiler, markalar ve çeşitli kuruluşlar PR ajanslarının sunduğu çalışmalar aracılığıyla bir yandan insanların hayatlarında daha fazla yer etmeyi başarırken diğer yandan da insanlar tarafından daha çok benimsenme fırsatını yakaladılar.

Bugün baktığınız zaman kurum, kuruluş ve kişiler ürettikleri ürünlerin, ortaya koydukları proje ve çeşitli çalışmaların insanların gözünde daha iyi görünmesini sağlamak, bilinirliğini artırmak için halkla ilişkiler uzmanları ve PR ajanslarından destek alıyor. Bu doğrultuda ürün ve hizmet tanıtımları için geçmişte ağırlıklı olarak yazılı içerikler kullanılırken bugün dünyanın yaşadığı dijital dönüşümle birlikte markalar insanlara ulaşmak için her türlü yazılı ve görsel materyalden faydalanıyor. Kullanılan dijital medya uygulamaları ve hazırlanan materyallerin doğru içeriklerden oluşması ise büyük önem taşıyor. Bu noktada alanında uzman ve farklı sektörlerde deneyimi olan PR ajansları sundukları iletişim danışmanlık hizmetleri kapsamında, yol arkadaşlığı ettikleri markalara bültenler, röportajlar, televizyon ve radyo program konuklukları ve PR etkinlik yönetimi gibi birçok başlık altında destek sunuyor.

Doğru iletişim stratejileri ile hazırlanan etkili PR kampanyaları bir yandan markaya olan ilgiyi artırırken diğer yandan da markanın büyümesi için bir yol aralıyor. Bunun için iyi düşünülmüş bir halkla ilişkiler planında; müşteri odaklı pazarlama, medya bağlantıları, veri madenciliği ve dijital medya unsurları önem taşıyor. Geçtiğimiz yıllarda hazırlanan; SpaceX’in Tesla marka arabasını uzaya göndermesinden WWF’nin yasadışı vahşi yaşam kaçakçılığına son vermek için kurguladığı ‘Wildfide Trafficking’ kampanyası kapsamında 5 metrelik fil hologramını Londra sokaklarına yansıtmasına ya da Heinz’ın Ed Sheeran ile gerçekleştirdiği reklam kampanyasından Yumoş'un bir binanın tüm pencere ve balkonlarını rengarenk ayıcıkları ile kaplamasına birçok kampanya doğru stratejileri ile hazırlandıkları için trend olup gündemde kaldılar.

Bu konuyu daha iyi pekiştirmek için En iyi PR firmaları tarafından uygulanmış ve son başarılı olmuş PR kampanyası örneklerine bakabiliriz;

1- Thalassophy - “Okyanus Boğulursa Biz de Boğuluruz”
Okyanustan çıkarılan plastiklerden kıyafetler üreten ünlü moda Thalassophy, “Okyanus boğulursa biz de boğuluruz” mottosuyla hazırladığı kampanyasıyla etkileyici bir şekilde insanların dikkatlerini çekti. Çöplerin doğa ve insanlık üzerindeki etkisini çarpıcı bir şekilde sunan kampanyanın reklam filminde nefesini tutarken boğulmaya başlayan bir adamın önce sakin sonra da korkan yüzüne odaklanıldı.

2-Bambi -"Tuz Mağarası Biosalt Yatak Lansmanı"
"Yatak Sanatı" sloganıyla 1965 yılından bu yana yatak ve mobilya üretimi gerçekleştiren Bambi Yatak, yeni ürünü "Biosalt" yatağını 2023 yılının hemen başında Çankırı Tuz Mağarası'nda tanıttı. Ürünlerini geliştirirken doğadan ve Türkiye'nin kaynaklarından ilham alan markanın Çankırı kaya tuzunu kullanarak geliştirdiği Biosalt yatağının lansmanını yerin 150 metre altındaki tuz mağarasında gerçekleştirerek klasik tanıtım kampanyalarının dışına çıktı ve farklı bir deneyim sundu.

3- SpaceX & Tesla - “Kızıl Gezegen İçin Kırmızı Araba”
Elon Musk'ın sahip olduğu ABD merkezli uzay aracı ve roket ürecisi SpaceX tarafından uzaya gönderilen Tesla Roadster araba tüm dünyanın dikkatini çekmişti. İçinde cansız mankenle, hoparlöründen David Bowie'nin şarkılarını çalarak Mars'ın yörüngesine doğru ilerleyen aracın yolculuğu tüm dünyadan canlı bir şekilde takip edilmişti.

4- 3M – “İçi Para Dolu Camekan Reklam Panosu”
Markaların ürünlerine duyduğu güveni yansıtması her zaman tüketicilerin saygısını artırıyor. 3m şirketinin güvenlik camlarının dayanıklılığına ne kadar güvendiğini göstermek için tasarladığı kampanyada kurşun geçirmez camdan yapılmış reklam panosunun içerisini kağıt banknotlarla doldurması ve üzerine yazdığı mesajla insanları camın dayanıklılığını test etmeye davet etmesi oldukça iddialıydı. Bir yandan insanlar camı kırmayı denemeye çalışıp başarısız olurken diğer yandan deneme video ve fotoğrafları tüm dünyada viral oldu.

5- Rexona – “#WatchMeMove”
Dünyada bugüne kadar oluşturulan reklam kampanyalarının birçoğu güzellik standartları üzerinden yürütülürken bugün gelinen noktada standart güzellik algısına meydan okuyor. Rexona'nın da #WatchMeMove hastagi ile oluşturduğu kampanya yargılanma korkusuyla evinden dışarıya yeterince çıkmayan bireylere odaklandı. Kampanyada güzellik standartlarının dışında kalan bireyler etraflarındaki kişilerin önyargılı bakışlarına aldırmadan özgüvenle başarılarıyla öne çıkarken marka insanları #WatchMeMove hashtagi ile paylaşım yapmaya davet etti ve sosyal medya kullanıcılarının sıkı bir desteğini aldı.

Osman Palabıyık