BLOG


Değişen Sektör Koşullarına Rağmen Değişmeyen 4 Geleneksel Pr Trendi

Günümüzde her geçe gün teknoloji gelişiyor, dünya değişiyor. Buna bağlı olarak her yıl iletişim sektörünün birçok alanında yeni trendlere tanık oluyoruz. Bu trendleri ve gelişmeleri yakından takip etmek ve uygulamak iletişimcilerin güncel kalabilmesi için önemli bir rol oynuyor.

Yeni trendler ortaya çıktıkça PR'ın geleceğiyle ilgili de pek çok şey değişiyor, ancak bazı geleneksel stratejiler etkisini korumaya devam ediyor. Değişen sektör koşullarına rağmen, denenmiş ve doğrulanmış tüm stratejileri bir kenara atmak zorunda değilsiniz.

İletişim sektöründe olup bitenler ne olursa olsun, medyanın her zaman ilgisini çekecek dört geleneksel PR trendi;

1.Araştırmanızı Ayrıntılı Yapın!
Günümüzde yapay zeka, birçok araştırma kısayolları sağlıyor ancak yine de bilgileri doğrulamamız gerekiyor. Yapay zeka her şeyi yakalayamaz ve etkili bir iletişim çalışması yapmadan önce önemli bir bilgiyi kaçırmadığınızdan emin olun. Manuel araştırma ve doğrulama zaman alıcı olsa da eksiksiz bir pr çalışması için ihtiyacınız olan tüm bilgileri doğrulamanın ya da toplamanın en iyi ve güvenilir yolu hala manuel araştırmalar.

2.Her Şeyi Kişiselleştirin
Halkla ilişkilerin geleceği ne olursa olsun, kişiselleştirme her zaman kritik bir unsurdur. Gazeteciler ve medya profesyonelleri, genel ve robotik iletişim yerine özgün, ilgi çekici ve kişisel mesajlar bekliyorlar. Hikayenizin hedef kitleniz ile alakalı olduğundan emin olun ve hedef kitlenize özel kişiselleştirmeler yapın. Geçmişte olduğu gibi gelecek yıllarda da halkla ilişkiler stratejileri ve iletişim yaklaşımları kişiselleştirmeyi vurgulamaya devam edecek.

3.Yakınlaştırın ve Yerel Olun
Ulusal medya kanalları her ne kadar geniş bir kitleye erişim imkanı sunsa da, markanızı hedef kitlesinin önüne çıkarmak için her zaman en etkili yol olmayabilir. Yerel medya kanallarının, topluluk oluşturmada büyük bir etkisi bulunur ve markanızın müşteri tabanını genişletmesinde önemli bir rol oynar. Yerel haberler, bölgesel dergiler ve yerel haber radyo veya televizyon programları markanızın medyada görünürlüğünü artırır. Aynı zamanda, yerel medya platformları, markanızın topluluk önünde konuşma fırsatları sunarak ulusal medyaya kanallarında daha profesyonel olmanıza katkıda bulunabilir. Bu nedenle, yerel ve ulusal medyanın bir araya geldiği bir strateji oluşturarak markalarınızın hedeflerini gerçekleştirmesine daha kapsamlı bir şekilde yardımcı olabilirsiniz.

4. Müşterinizi Uzman Olarak Tanıtın
Markanızın kendi sektöründeki derin uzmanlığı gazeteciler için büyük değer taşır: bir röportajın odak noktası olabilirler veya bir hikayeye birkaç alıntıyla katkıda bulunabilirler. Markanızın medyada bir uzman olarak görünmesi mevcut müşterilerin gözünde güven artışı sağlarken potansiyel müşterilerin nezdinde de büyük bir güvenilirlik algısı oluşturur. Bu durum aynı zamanda halkla ilişkiler uzmanı olarak sizin de medyadaki bağlantılarınıza yararlı, güvenilir bir kaynak olduğunuzu ve onlara değer sağlayabileceğinizi gösterir.

Yazar: Feride Meydan
Sosyal Medya Uzmanı