Bu yıl tüketicilerin hâkimiyetini bütün markalar daha fazla hissedecek.
Kullanıcılar artık daha zor, daha hızlı ve daha güçlü. Salgının oluşturduğu ortam daha hassas ve kırılgan bir tüketici profili yaratırken, hizmet hızı konusunda tüketicinin sonsuz beklenti içinde olduğu da bir gerçek. Bütünsel bir yaklaşımla her yönden marka deneyimi yaşamak isteyen tüketiciler, kişiselleştirilmiş ve kendi gündemine uygun bir iletişimi benimsiyorlar.
Tüketici alışkanlıklarının değişimi markalar için hem iyi hem de kötü haber niteliği taşıyor çünkü tüketici artık daha fazla merak ediyor, inceliyor ve araştırıyor. Bütün bunların yanında hızlı geri dönüş almak ve salgın döneminde hizmetlerin çeşitlendirilmesi gibi konularda da yüksek beklenti içindeler. Bu yıl onları dinlemenin önemini çok daha fazla anlayacağız.
Bu yılki trend raporumuza ‘Sürdürülebilirlik’ ile başladık. Bize göre bu yıl her markanın sürdürülebilirlik kapsamında sahip olduğu kapsayıcılığı sunması için, pazarlama süreçlerini yeniden yapılandırması gerekecek. Sürdürülebilirlik sadece markaların değil bireylerin de gittikçe daha fazla sorumluluğu haline geliyor. Dünyamızın geleceği için tercihler ve davranışlar bu yönde değişirken, kar amacı gütmeyen kuruluşların birlikte çalışmalarına ve yükselişine de şahit olacağız.
Hayatımızın yeni gerçekliği olan Metaverse ise yılın en çok parlayan çalışmalarına tanıklık edecek. Öncü markalar bu yönde ilk çalışmalarının yansımalarını almaktan ve bu alana yatırım yapmaktan memnun görünüyor.
Tüketici davranış kalıplarının 2021 yılındaki hızlı değişiminin 2022 yılı için de devam edeceği öngörülüyor. Değişim hiçbir zaman kolay olmadı fakat günümüzde tüketicinin hızlı değişimi bütün alanlarda domino etkisi yaratacak.
20’den fazla rapor, 50’den fazla makale incelenerek analizini yaptığımız 2022 Trendlerine göz atmak isterseniz linke bekliyoruz:
https://docs.google.com/presentation/d/1vyzu_6-ak7SaQtblWF9fwksaH2ffamTrFgjA1svQyw0/edit#slide=id.g10f38affcfa_0_0