BLOG

Turizm sektöründeyseniz PR ajansınızı seçmelisiniz!

Tıpkı dünya gibi geleneksel PR anlayışı da değişiyor ve mutasyona uğruyor. Dijitalleşme, yeni medya derken kalıplar deforme oluyor ve giderek her şeyin flû bir hale geldiği postmodern belirsizliğin içinde buluyoruz kendimizi. Böyle bir zeminde küresel ekonominin omurgası niteliğindeki şirketler içerisinde sermaye gibi ekonomik parametrelerini iyi kullananlar dışında kendi terminolojisini, kişiliğini ve kimliğini yaratabilenler ön plana çıkıyor.  PR’ın rolü de işte bu noktada son derece önemli hale geliyor; markanın yolculuğunda doğru rotayı belirlemek ve keskin, hesaplanmış, yerinde manevralarla ona eşlik etmek.

Kovid-19 salgınından en çok etkilenen sektörlerden biri olan ve kendi içindeki daralmayla çemberindeki çok sayıda sektörü etkileyen Turizm sektörü için 2020 bir kayıp yıl olarak nitelendiriliyor. Turizm; döviz girdisini attıran ve istihdama katkıda bulunan yapısıyla ulusal ekonomi için oldukça kritik bir noktada bulunurken uluslararası kültürü kaynaştırıcı rolüyle de çok büyük değerde.  Ekonomik ve kültürel konjonktür içerisindeki yeri itibariyle özellikle içinde bulunduğumuz normalleşme sürecinde ilerici ve yenilikçi PR stratejileriyle desteklenmesi gereken sektörün halihazırdaki karamsar tablosu iyi yapılandırılmış aksiyon planlarıyla muhakkak ki pozitif yönde bir değişime uğrayacaktır.

Turizm sektörü tüketicilerinin dikkate almadıkları veya belki de farkında bile olamayacakları fırsatları,  potansiyel deneyimleri, yolları, yolculukları, konaklamaları, restoranları, yeni tatları, ülkeleri, şehirleri, keşfetmelerini sağlayacak olan PR; aynı zamanda, tüketici nezdinde bir farkındalık ve seçicilik yaratacaktır. Bu bağlamda turizm markalarının geleneksel ya da yeni medya aracılığıyla mevcut ya da potansiyel tüketicilerle etkileşime girmesine olanak tanıyacak olan PR çalışmaları, pazarlama kampanyalarının ya da benzeri fırsatların öne çıkarılması yoluyla da marka bilinirliği oluşturmak yönünde etkili olacaktır.

Son olarak şu yargıda bulunabiliriz:

Turizm PR’ı yapan bir ajansın temel amacı markasını bir cazibe merkezi haline getirmek ve tüketiciyi o merkeze doğru çekmekse, bu yolculuğun heyecan ve ilham verici bir deneyim olacağı kesindir!

O halde, iyi yolculuklar.

Aslıhan Göktepe
Brandworks PR / Metin Yazarı


Brandworks PR ajansı, Türkiye kurumsal iletişim danışmanlığı sektöründe, gerçekleştirdiği yaratıcı içerikler ve hizmetler ile kısa zamanda kendine iyi bir yer edinmiş, ulusal ve uluslararası alanda birçok markaya halkla ilişkiler danışmanlığı hizmeti vermektedir. Brandworks.com.tr, geleneksel ve dijital medya ilişkileri noktasında uzman ekibiyle çalışmakta, yaklaşık 50’den fazla sektöre aynı anda hizmet vermektedir. Geleneksel ve dijital medya süreçlerinin yanı sıra, itibar yönetimi ile müşterilerinin hedef kitleleri karşısında olumlu algılanmasını artırmak, tüketiciyle duygusal bağ kurmak ve sürdürülebilir olarak tercih edilen ve sektöründe söz sahibi marka olma yolunda çalışmalar gerçekleştirmektedir. Brandworks PR ajansı, markaların PR etkinlikleri ve organizasyonlarına nasıl çok daha fazla değer katabileceklerine odaklanarak onlarla her daim dirsek temasında çalışmalar yürütmektedir. İtibarın en önemli bileşenlerinden olan sosyal sorumluluk projeleri hazırlayarak, markaların bu alanda nasıl hareket etmeleri gerekliliğinden, sosyal medya hesap yönetimi ve influencer iş birlikleri de gerçekleştirmektedir. Markaların dışarıya açılan yüzü olan kurumsal kimlik, görsel kimlik ve kreatif iş süreçlerinde de yer alan Brandworks PR ajansı, kurumsal dergi yayıncılığı üzerine de çalışmalarda bulunmaktadır.