BLOG

Dijital PR Nedir?

Djital pr son yıllarda sıklıkla konuşulmaya başlanan bir kavram. Peki nedir bu dijital pr ve markalar bu kavrama ne kadar hakimiz gelin birlikte bakalım.

Geleneksel pr dediğimiz; gazete, dergi ve televizyonlar özelinde yürütülen iletişim çalışmalarından farklı olarak internetin hayatımızda daha fazla yer edinmesi ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte markalar dijital dünyaya ağırlık vermeye başladı. Yeni nesil kavram dijital pr’ı, online itibar yönetimi çalışmalarında başvurulan, dijital iletişim kanallarının kullanılarak marka hakkında halkla ilişkiler çalışması yapılması olarak tanımlayabiliriz.[1] Farklı bir tanımlamayla, markanın dijital izlenimi ve imajı yani online itibar yönetimidir. Yeni dünyanın dinamiklerine ayak uydurmanın oldukça önemli olduğu günümüzde özellikle sosyal medya ve dijital platformlar üzerinden etkili bir iletişim kurmak birey veya marka fark etmeksizin herkes için büyük önem taşıyor. Sosyal ve dijital mecralarda yer almak hem bireylerin hem de markaların, doğru ve etkili bir iletişim kurabilmesini sağlayabiliyor. Ancak etkili iletişim için öncelikle dijital dünyanın dinamiklerini iyi bilmek gerekiyor. Bunun için ise dijital pr konusunu öğrenmek, işletme ve markalar için dijital pr nedir, nasıl uygulanır iyi bilmek gerekiyor. [2]Bu dünyada yer almak için kullanılan dijital araçlar arasında web sitesi, sosyal medya, haber siteleri, bloglar ve influencerlar bulunuyor. Geniş kitlelere çok daha kolay ve hızlıca ulaşabilmeyi sağlayan dijital platformlar, artık pazarlamanın ayrılmaz bir parçası olarak görülüyor.

“Dijital PR’da en önemli kavram ‘içerik pazarlamasıdır.’”

Dijital Dünyada ‘Etkileşim’

Dijital pr markaların insanlar üzerinde sağladığı etkileşimi daha net öğrenmeleri için ölçümlemeyi de kolaylaştırıyor. Aslına bakıldığında burada tıklama kavramı geleneksel bir basın bülteninin önüne geçiyor. Haber internet üzerinde olduğu için kalıcı hale geliyor. Dijital işlerle hedef kitleye ulaşmak daha kolay ve daha pratik oluyor.  

“Bildiğiniz tüm geleneksel yöntemleri unutun ve dijital dünyada kendinize bir sayfa açın..”

Pr çalışmalarına iki koldan devam eden şirketler başarılarını daha fazla katlıyor. Geleneksel pr yanında dijital kanallarda da faaliyet göstermek hedef kitleye ulaşma ve bilinirlik yaratma noktasında başarıyı arttırıyor.

Dijital PR bir marka için neyi sağlar?

  • Marka değerini korur
  • Markanın bilinirliliğini artırmayı hedefler
  • Yeni ürünleri, projeleri duyurmayı sağlar
  • Arama motorlarında öne çıkmalarını sağlar
  • Sosyal paylaşımı arttırır
  • Başarıyı somut bir şekilde sağlar
  • Hedef kitle ile anında haberleşmeyi sağlar.

Dijital PR Çalışmaları

Dijital PR çalışmalarında SEO ve sosyal medya yönetimi karşımıza çıkıyor.

Son zamanlarda oldukça duyulan SEO kavramı, arama motoru optimizasyonunun ingilizce karşılığından gelmektedir.[3] Markanızın internet üzerinde ismi arandığında web sitesinin üst sıralarda yer alabilmesi için yapılan çalışmalara verilen isimdir. SEO, web sitesi trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz çeşitli teknikler ve stratejiler içerir.

Dijital PR’da en önemli basamaklardan biri de sosyal medya yönetimidir. Bir markanın iletişim stratejileri doğrultusunda sosyal medya yönetimini doğru, istikrarlı ve hedef kitleye yönelik bir biçimde uygulaması gerekmektedir.

Kişisel PR Nedir?

Bir isim, bir sanat eseri, bir blog veya bir ürün geniş kitlelere hitap etmeye başladığında o isim, eser, blog veya ürün artık bir markaya dönüşmeye başlar. Halkla İlişkiler kavramının tanımı incelendiğinde bir markanın tüm iletişim çalışmaları olduğunu görürürüz. Tüm bu çalışmalar hali hazırda bir kişi için de yürütülebilir. Aynı zamanda bir markanın bir ürününe, bir sanat eserine veya bir organizasyon için de pr çalışmaları yürütülebilir. Peki kişisel PR nasıl yapılır?

PR’ının yapılmak istenildiği ürün veya hizmet özelinde yazılı, görsel ve işitsel basın ile online medyada yer alınması sağlanılır. Burada da amaç yine bilinirliliği arttırmak ve hedef kitleye ulaşmayı sağlamaktır.

Büşra VURAL
Marka Yönetmeni



Brandworks PR ajansı, Türkiye kurumsal iletişim danışmanlığı sektöründe, gerçekleştirdiği yaratıcı içerikler ve hizmetler ile kısa zamanda kendine iyi bir yer edinmiş, ulusal ve uluslararası alanda birçok markaya halkla ilişkiler danışmanlığı hizmeti vermektedir. Brandworks.com.tr, geleneksel ve dijital medya ilişkileri noktasında uzman ekibiyle çalışmakta, yaklaşık 50’den fazla sektöre aynı anda hizmet vermektedir. Geleneksel ve dijital medya süreçlerinin yanı sıra, itibar yönetimi ile müşterilerinin hedef kitleleri karşısında olumlu algılanmasını artırmak, tüketiciyle duygusal bağ kurmak ve sürdürülebilir olarak tercih edilen ve sektöründe söz sahibi marka olma yolunda çalışmalar gerçekleştirmektedir. Brandworks PR ajansı, markaların PR etkinlikleri ve organizasyonlarına nasıl çok daha fazla değer katabileceklerine odaklanarak onlarla her daim dirsek temasında çalışmalar yürütmektedir. İtibarın en önemli bileşenlerinden olan sosyal sorumluluk projeleri hazırlayarak, markaların bu alanda nasıl hareket etmeleri gerekliliğinden, sosyal medya hesap yönetimi ve influencer iş birlikleri de gerçekleştirmektedir. Markaların dışarıya açılan yüzü olan kurumsal kimlik, görsel kimlik ve kreatif iş süreçlerinde de yer alan Brandworks PR ajansı, kurumsal dergi yayıncılığı üzerine de çalışmalarda bulunmaktadır.